Identitatea vizuală reflectă filozofia firmei, companiei, produsului și poziția lui în piață sau în legătură cu competitorii. Crearea și dezvoltarea unei identități vizuale de brand unice reprezintă o adevărată comoară pentru firma, compania, produsul dumneavoastră.
O identitate vizuală clară și consecventă ajută la construirea și menținerea reputației firmei, companiei, produsului. Imaginea, grafica, simbolurile identității de brand folosite continuu transmit și consolidează punctele forte ale firmei, companiei, produsului. Acestea trebuie să fie atent elaborate și gestionate cu precizie, în scopul de a obține un impact maxim asupra privitorului.
Conceptul și folosirea unei identități vizuale este mult mai mult decât formatul și utilizarea logo-ului, simbolului companiei, firmei sau produsului.
Identitatea vizuală este un sistem complet, o structură de comunicare și prezentare a informațiilor în mod logic, clar, distinctiv. Fiecare prezentare și reprezentare fizică a imaginii companiei, firmei sau produsului pe o reclamă, foaie cu antet, scrisoare, eticheta, ambalaj, brosura, etc., creează o oportunitate de a adăuga valoare efectivă pentru identitatea de brand.
Implementatea identității vizuale este la fel de importantă ca și realizarea ei. Toți acționarii, angajații, furnizorii, participanții activi sunt responsabili pentru utilizarea în mod corect a imaginii de brand a companiei inclusiv pentru toate mărcile comerciale din portofoliul firmei, companiei, produsului.
Gestionarea utilizării corecte, modul în care este percepută informația, face ca orice comunicare să consolideze sau să slăbească imaginea publică pentru firma/compania/produsul dumneavoastră. Implementarea corectă, cursivă și încurajarea conștientizării acestui instrument de referință este obligatorie în întreaga companie.
Fiecare membru al firmei/companiei, fie acționar sau angajat are un rol important privind folosirea în mod corespunzător și consecvent a identității vizuale, în aducerea și în menținerea coerentă a integrității imaginii de brand, prin aplicarea în mod constant a principiilor vizuale pentru identitate, în toate mediile de comunicare, inclusiv print, web, difuzare media, formate electronice.
Utilizarea corectă a identității vizuale păstrează o poziția puternică din punct de vedere al mărcii și creează valoare pe termen lung pentru firma/compania/produsul dumneavoastra.