Branding este un cumul de acțiuni și procese prin care este creată și construită imaginea de brand, identitatea vizuală, audio, tactilă, de gust, miros și modalitățile, stilul de comunicare prin care o afacere, companie, produs ajunge cunoscut de consumatori, dorit de clienții, adorat de publicul țintă și respectat de competitori.
Brandingul pentru afaceri este arta de a deveni cognoscibil, simpatic și de încredere. Fiecare afacere mică are un brand - fie accidental sau (cum ne place) intenționat, pentru că totul seamănă foarte mult cu personalitatea noastră, fiecare dintre noi are una, fie că ne place sau nu.
Succesul unui brand depinde de modul în care este perceput și experimentat de clienți și de cei care-l reprezintă. Ori de câte ori o firmă/companie comunică în mod eficient cu oamenii, fie clienți sau simplii trecători, se creează automat o oportunitate. Oportunitatea de a face o impresie bună.
Primele impresii sunt de multe ori baza pentru atitudinea oamenilor și pentru a crea opinii de lungă durată. Aceste opinii vor influența acțiunile viitoare ale oamenilor, fie clienți, angajați sau simplii trecători.
Imaginea de Brand este un nume, logo, simbol sau design care este ușor de identificat ca aparținând companiei sau produsului dvs. Brandingul, imaginea de Brand permite clienților și consumatorilor dvs. să știe la ce să se aștepte de la afacerea, compania, produsul, serviciile dvs.
Un design de brand bine gândit și construit ajută la identificarea rapidă a unui produs și la deosebirea acestuia de alte companii, produse și servicii.
Brandingul și un design de brand unic, crește valoarea afacerii respectiv oportunițățile de investiții, oferind companiei avantaj în industrie. Un Brand puternic generează clienți noi și face o impresie pozitivă a companiei, produselor, serviciilor în rândul consumatorilor și clienților.